Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’nı güvenle geçti

0
Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’nı güvenle geçti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgede süren gerilime rağmen Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığını açıkladı.

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gemi trafiğine ilişkin son durumu paylaştı.

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu, bölgede yaşanan gelişmelerin yakından takip edildiğini ve gemiler ile mürettebatla sürekli iletişim halinde olunduğunu belirtti.

Açıklamada, son gelişmelerle birlikte savaşın başladığı tarihten bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığı ifade edildi.

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını aktardı.

Türkiye’nin deniz ticareti güvenliğine yönelik süreci yakından izlediğini belirten Uraloğlu, gemi ve personelin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alındığını vurguladı.

Yorum Yazın